NAMA BAYI YANG POPULAR.

9:36 PG 47 Comments

SIAPA YANG TAK SUKA BAYI ANGKAT KAKI...!!!!


aku rasa tak ada siapa yang tak suka kepada bayi... sebab itulah kalau kes-kes bayi dibuang atau didera pasti akan menjadi tarikan utama masyarakat... SEBAB RAKYAT MALAYSIA SAYANG BAYI....

TAK NAK laaa aku letak gambar-gambar bayi yang dibuang dengan kejam mahupun didera... NGERI GILER..!!! aku rasa sesetangah pembaca pun tak nak tengok gambar-gambar macam tu.(BETUL TAK??).... cukup2 lah aku tengok kat blog orang lain... tak nak aku mengotorkan blog aku dengan gambar darah bayi yang tak berdosa..EEEEEE.... jadi entri aku kali ni,  aku hanya akan letak gambar2 bayi yang comel2 jer.. hehe.. kalau tak comel tak dapat laa... hehe..(kejam yer aku.. memilih pada paras rupa..)

tapi secara jujur... ramai bayi masa kecil comel bila dah besar tak kacak atau cantik mana pun...(lainlah aku dari kecil sampai besar comel.. hehe..) apa2 pun semua bayi comel bagi aku.. hehe...

ASAL AKU RASA AKU MACAM DAH MELALUT JER...????

HEHE.... tapi seriously.. aku mcm obsess sikit laa dengan muka bayi2 yang comel ni..(tapi tak la sampai tahap PEDOPHILE..) tapi kalau kalian perasan aku memang suka letak gambar budak2 yang comel dalam blog aku ni.. sebab aku tahu semua orang sukakannya... hehe..

BAIKLAH... KEMBALI KEPADA ISU SEBENARNYA KITA... aku nak tunjukkan kepada kalian senarai nama TOP TEN NAMA BAYI YANG TERKENAL DI DUNIA... HEHE....

NAMA BAYI LELAKI.....


tu bayi lelaki yek... comel tak modelnya.... nama dia FARIZ.. hehe..

NAMA BAYI PEREMPUAN...

JANGAN NAK PERASAN LA NAMA KITA ORANG2 MELAYU AKAN ADA KAT SITU... hehe.. sebab carta ini dibuat oleh OMPUTEH... jadi semua nama anak2 dorang jer.....(sungguh bias kan!!!)

TAPI BAGI AKU.. SEBENARNYA NAMA BAYI YANG PALING BANYAK SEBENARNYA IALAH.....

BAYI LELAKI.....




BAYI PEREMPUAN....



MESTILAH... sebab masyakat dunia yang memeluk dan mengamalkan agama islam hampir 1/4 daripada penduduk dunia... dalam anggaranlah... kalau tak percaya tengok ni...

JADI SUDAH PASTILAH... NAMA ISLAM YANG PALING BANYAK... tak tahulah kalau semua orang yang beragama lain letak nama english gak...(macam bagus jer nama mereka..) 

DAH LAAA... malas nak gaduh2... apa-apa pun nasihat aku kepada kalian kalau nak namakan anak nanti namakan lah nama-nama yang baik.... pergi beli buku tafsiran nama tu... pilih baik2.. (aku suka baca buku tu.. boleh tahu maksud nama orang..)

UNTUK PENGETAHUAN SEMUA... nama aku FARIZ.. bermaksud seorang SUFI dan PENUNGGANG KUDA YANG HEBAT... kalau zaman dahulu orang yang handal menunggang kuda ni pahlawan yang hebat... jadi aku ni..???...(PANDAI2 LAH KALIAN FIKIRKAN.. hehe.. jangan main2 dengan aku....) 

P/S: nanti aku nak namakan anak laki aku MUHAMMAD AIDEN dan perempuan NUR SOPHIA laaaa.. hehe... eh lupa plak kalau kalian nak tengok seratus nama bayi yang popular.. buka la laman web ni...

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

47 ulasan:

  1. Muhammad Fateeh Ad-din
    Nurul Jannah

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. Iman Alia Bt Ahmad Haziq

    Ahmad Nur Aimaan B Ahmad Haziq...

    ok x pares?

    BalasPadam
  4. ok,maksud izzah ialah yg mulia..
    :)

    BalasPadam
  5. nora bella: nama anak u nanti sangat arabic.. bagus2 sedap lagi...

    BalasPadam
  6. haziq asal nama anak perempuan ko mcm laki... nama anak laki ko mcm perempuan.. hehehe.....

    BalasPadam
  7. izzah: BAIK LA YOUR HIGHNEST!!!(yang mulia)

    BalasPadam
  8. fariz tu kalau zaman dulu penunggang kuda adalah pahlawan yg hebat. zaman sekarang kau tunggang kuda lain ada lah. HAHA

    btw, nama anak aku nanti,

    Aariz B Mohamad Azrul Haqim
    Aayriz Bt Mohamad Azrul Haqim.

    pendek je sebab nama aku dah panjang.

    BalasPadam
  9. hehe... apa maksud ko kuda lain?? hehe...

    asal nama anak ko laki perempuan mcm sama jer.. tapi ok lah gak.. pendek n sedap...

    BalasPadam
  10. Muhammad Izar

    ok x terbalik dari nama aku Razi =.=

    BalasPadam
  11. hahhaa... ok itu unik.. aku nak try gak laaa..

    nama aku FARIZ... nama anak aku... ZIRAF...

    wahahahaha......

    BalasPadam
  12. nama pendek bagi zirafah... wahahaha...

    BalasPadam
  13. mcm mana taw ni... hehehe.. btol laa tu nama pendek bagi zarafah....

    BalasPadam
  14. nie 1st time pilih nama...
    muhammad Adam Danial..
    Nur Ayuni.

    BalasPadam
  15. adam danial tu nama kwn sye... hehehe... kalau nur ayuni nama tu sgt sweet.. hehe

    BalasPadam
  16. tp sy xthu maksd nye.. hihhi.. tp suke sgt kt due nma nie... if berjumpa jodoh nk pilih nama nie.. :)

    BalasPadam
  17. nak berkenalan tak gan kwn sye nama adam danial tu.. dia masih single.. wahahaha..!! (sempat ag promote) kacukan cina melayu.. hensem.. hehhee....

    BalasPadam
  18. hahaha... smpat lg promote ek... kirim salam kt dia n tuan nye blog nie skli... hihi :)

    BalasPadam
  19. waalaikummussalam.... tq coz sudi bce blog sye yg tak seberapa ni.. hehe

    BalasPadam
  20. suke bace,.. hihih.. lgpun sy suke baca blog yg xskema... haha :)

    BalasPadam
  21. OK... hehe... sye pon tak ske skema2 ni.. hehe

    BalasPadam
  22. hahaha... bgus2... ", heheh..sng fhm..

    BalasPadam
  23. nur sakura: sy pn merancang nak ltak nama anak mohd adam danial

    BalasPadam
  24. mmm xde idea nak ltak nama anak

    BalasPadam
  25. mmmm...... xde idea nak ltk nama anak

    BalasPadam
  26. mmm xde idea nak ltak nama anak

    BalasPadam
  27. Assalamu'alaiku,,,nnti saya nak namakan baby saye,,danish asyraf Qaeser....bagus x..(^_^)

    BalasPadam
  28. assalamualaikum..
    sy suka nama fariz.hehe.
    tp kan fariz tu eja dia dlm jawi sama x dgn faris?
    sbb faris tu yg mksudnya pnunggang kuda kan..
    nama ank sy nti insya'Allah yusuff zachary:D

    BalasPadam
    Balasan
    1. yusuff zachary is very awesome name..!! sedap sgt2.. ske2...
      oh nama saya Fariz sama jer dalam jawi Faris cuma tukar ikut suka sama mcm yusuff kalau satu f pun sama kan.. hehe.... by the way saya pernah tye ustazah, dia kata maksud nama saya sama jer penunggang kuda.. kalau zaman dahulu laa kalau zaman skrg penunggan ferari... hahaha.. ok gurau..

      Padam
  29. Nawar
    Fahri

    hah.boleh gitu? hehehe..berangan jer ler.

    BalasPadam
  30. muhammad airil faiq
    nurul adrianna safiyyah
    muhammad aidid darwisy
    nurul airania imani

    BalasPadam
  31. kalau nurul adrianna safiyyah
    muhammad nur aidid darwisy
    muhammad nur airil faiq
    nurul airania imani
    ok X??HEHEH

    BalasPadam
  32. Ummu Hani
    Ummu Fathiyyah
    Muhammad Fathi
    Name yg simple je..

    BalasPadam
  33. Nama anak sedara :
    Nik Ratu Almukarramah (die lahir ketika ayahnye dMekah Almukarramah)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Untuk nama Fariz dalam tulisan jawi ialah Fa Alif Ro Dzai ( Maksud Strawberry) boleh ditukar kepada Fa Alif Ro Sin, yg lebih tepat (seorg alim antara maksudnya)...terpulang nak pilih yg mana satu

      Padam
  34. lisa surihani

    izzue islam

    boleh??

    BalasPadam
  35. Dah lahir dah anak..hehe..Nur Balqis Aleesya Bt Roszeli (^_^)

    BalasPadam
  36. Annur zahra sofia
    annur zahra batrisya
    muhammad zhafran azhaar
    muhammad qhaliff zhafran

    BalasPadam
  37. Ank first nur farah nadhirah,, bakal adq dy insyaallah akn dilahirkan taon dpn. Cdg2. Kalo pompuan nur kaiyisah nadhirah atau nur qaleesya nadhirah . Kalo lelaki plak muhammad aniq zakwan ataupun muhammad firaz arsyad

    BalasPadam