RUMORS RAYA (R&R)

8:25 PG 0 Comments

BETUL KE ESOK RAYA???? 

WHAT!!!!!!!




RUMAH BELUM HABIS KEMAS.......  








 KETUPAT BELUM DI ANYAM....









 LANGSIR BARU BELUM DIPASANG...............






MACAM MANA NI!!!!!


MENGIKUT DARIPADA SUMBER YANG BERAUTORITI IAITU.....
kita akan menyambut hari raya pada 10/9/2009 dan bukannya esok!!! matilah.. kalau esok.. semua tak bersedia lagi.. takkan la tiba2 malam ni dah nak bertakbir... huuuu......

MELALUI BEBERAPA RUMORS YANG AKU DENGAR.....
  1. Orang yang bertanggungjawab menyebarkan raya disambut esok ialah perniaga2 kerana nak buat barangan dorg laku....(yeke...)
  2. Ada juga orang kata yang kita kena sambut awal kerana takut Hari Raya jatuh pada 11 september... ialah masa itu kan tragedi PWTC... so x nak org kristian buat statement yang kita menyambut kejadian berdarah tu dengan gembira..(lantak dorg la...kan)
  3. Dan ada juga yang kata rumors ni disebarkan oleh beberapa orang yang x bertanggungjawab yang mengamalkan ajaran sesat....
buktinya ni......
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/SembilanditahankeranasambutAidilfitrihariini/Article

dalam keratan akhbar ni... menceritakan sembilan anggota termasuk empat sekeluarga ditahan selepas didapati menyambut Aidilfitri lebih awal di sebuah surau di Seriab, Perlis....
hish2... dorang dipercayai membawa ajaran dari Dumai, Indonesia.... hayo!!!!!
hasilnya.. dorang didakwa mengikut Seksyen 28 Enakmen Jenayah Dalam Syariah 1991 Negeri Perlis kerana mengingkari titah perintah Raja Perlis berhubung ketentuan tarikh bermulanya puasa dan Hari Raya.....

itulah... semangat sangat nak raya... lain kali.. tunggu dulu Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, Tan Sri Engku Ibrahim Engku Ngah  bagitahu yek....
 

petang tadi baru dorg nak tengok anak bulan takkanlah pagi tadi dah raya... PELIK!!! hehehe



CONCLUSION...

JANGANLAH SENANG SANGAT PERCAYA DENGAN

SELAMAT HARI RAYA PADA HARI JUMAAT NI....

p/s: kena solat jumaat yek hari raya ni... jgn terleka sangat beraya... huhuuu....

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

0 ulasan: