Budak perempuan berumur 9 tahun menunaikan ZAKAT!!

2:16 PG 1 Comments

Wah...!! tak sangka ada seorang budak perempuan berumur 9 tahun sudah menunaikan Zakat diatas wang simpanan dia... tak percaya tengok ni dan sedikit penerangan yang diberikan oleh page FB Zakat.SG


Yesterday this 9 year old girl came to our counter to pay her Zakat on Savings. Her mum told us that this young yet confident girl had started saving since primary 1, and wanted to fulfil her Zakat obligation as a young muslimah. We were very moved and inspired by this little one, and after asking permission from her mum, we wanted to share this story with you. We hope you comment and share this story on your facebook walls too.

SUMBER: Zakat.SG

Bagus betul budak perempuan ni dan ibu bapa dia.. seharusnya ini dijadikan pedoman kepada kita semua umat Islam untuk juga menunaikkan zakat Fitrah pada bulan Ramadhan ini...

Jangan lupa tunaikan tanggungjawab anda sebab Zakat ni termasuk dalam salah satu Rukun Islam.. INGAT TU...!!!

p/s: jap tengah nak minta duit kat ayah aku untuk buat zakat.. hahahahaha.. (tak ada simpanan macam adik ni.. huhu~)

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

1 ulasan: