1.1.11

7:12 PG 2 Comments

Masa bekerja tadi baru aku perasan.. hari ini ialah...!!!!


Semalam lepas aku balik kerja.. aku terus lepak KLCC.. giler bapak ramai nak mampos orang.. untuk pengetahuan korang itulah buat pertama kalinya aku menyambut TAHUN BARU... hehe..(sedihkan..!!) selalunya aku sambut tahun baru di rumah jer.. kalau tak pun tengok bunga api KLCC dari rumah aku...
boleh la gak tengok lepas panjat tiang elektrik... wahahaha!!!!

sedang aku melilau-lilau di KLCC menungu kawan-kawan aku... tiba-tiba aku tengok ramai giler orang masuk kedai kegemaran aku..(gemar jer tapi langsung tak pernah beli.. berangan beli jer pernah... hehe) 

Dah lama teringin nak ada sehelai jer pun jadi.. hehe.. cuba korang bayangkan sale nya sampai macam ini...!!!
RM 30(sehelai..)
RM 90..(sepasang)

AAAAA... bayangkan benda yang selalunya beratus-ratus sampai aku rasa tak masuk akal boleh jadi semurah itu... terus macam kedai borong dah aku tengok... terbeliak je mata aku lihat kasut cantik-cantik.. waaa!!!! bila aku buka jer wallet tengok dalam tu cuma ada RM 1... huhuhuhuuuu... (hamba.!!)

dah la tak bawa debit kad.. kalau bawa pun bukan ada duit.. huhu..(masa ni la aku teringat pencuri tu.. cis kalau dia tak curi duit aku maybe aku boleh beli..tatttt!!!!) maka terpaksalah aku keluar dengan hampa.. huhuh.....

Tak lama kemudian kawan-kawan aku pun sampai.. kami lepak dalam KLCC dulu.. dalam 10.30 pun kami pergilah ke taman.... boleh tak kami  sesat.. hehe.. dah sampai kami pun cari port.. aku agak mercun akan keluar dari tepi KLCC jadi kami pun duduk la di atas rumput yang menghadap KLCC.. 

WAAAA!!! mesti cantik kan... KLCC nampak sangat megah.. bangga aku jadi rakyat Malaysia.. hehe.. sementara tunggu tu aku lihatlah kawasan sekeliling.. banyak betul pelancong luar negara.. especially pak arab. orang negro dan tak lepas peluang orang indon.. huhu..

yang paling penting ada sepasang kekasih ni tengah bercerekarama macamlah dorang tu kat dalam bilik cium-cium pipi.. usap-usap.. over!!! yang penting.. time countdown!!! terus!!!

emmm.. apa nak jadilah kan.. yang penting ramai la gak aku tengok meneguk-neguk air arak(air kencing setan) tapi mereka bukan orang malaysialah.. namun bagi aku kau datang negara ni perlulah jaga sensitivity negara ni.... harap kerajaan boleh ambil tindakan sebelum KUALA LUMPUR di kenali sebagai SINS CITY.. hish hish hish..!!!

SEDANG KAMI COUNTDOWN... 10..9...8..7..6..5..4..3..2.......... 1

OPPSSSS... sekali bunga api keluar dari belakang... maka kelam kabut la kami cari port baru nak tengok bunga api yang sedang meriah keluar dari taman.. bukan dari KLCC... hehee...(nampak sangat first time sambut tahun baru di KLCC...) huhu.... yang tak best nya... ada pokok la yang menghalang pandangan kami.. aaaa!!!! lepas tolak-menolak... selit-menyelit maka dapat lah juga kami melihat bunga api....

OK.. AKU TERGAMAM BUAT SEKETIKA MENYAKSIKAN KEHEBATAN BUNGA API.. WAA!!! DAH LAH LIHAT DI DEPAN MATA AKU DENGAN DENTUMAN YANG KUAT.. AKU RASA SANGAT TERUJA.....!!!!!!!!

selepas tu selesai  menyaksikan bunga api di depan mata aku.. maka aku pun masuk balik KLCC nak naik kereta.. masa nak masuk balik KLCC punyalah susah.. kesian aku tengok ada mak cik tu kena himpit dengan PAK-PAK ARAB yang berbadan 3 kali ganda lebih besar daripadaku.. hish hish hish... tak boleh ke semua orang tu bersabar... huhuhu.....

lepas tu kami pun merempuh jalan jem... dan lepak ke KEDAI MAMAK.. sedang kami mencari parking... tiba-tiba kawan aku(dirahsiakan namanya..hehe) terlanggar kereta orang yang sedang parking.. bercalar dibuatnya.. huhuh... tapi aku syorkan kat dia supaya buat bodoh jer... sebab calar sikit jer lagipun tak ada sesiapa pun perasan.. plus salah orang tu yang parking teruk siapa suruh... hehehe....

MAKA ITULAH KISAH AKU MENYAMBUT TAHUN BARU NI... DENGAN KESEMPATAN INI AKU INGIN MENGUCAPKAN.....

P/S: tepat2.. aku abis tulis blog 11.11 MALAM 1.1.11  ................ hehee  1 MALAYSIA SANGAT..

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

2 ulasan:

  1. >> award untuk fariz . kalo rase2 terkejut or tataw wth dhyra ckp check this out http://fairytaledhyra.blogspot.com/2011/01/follower-ke-60-special-thanks-to-fariz.html

    BalasPadam