Jangan gangu UiTM..!

1:31 PG 0 Comments

Ramai Mahasiswa keliru dengan persoalan BOLEH KE MAHASISWA BERPOLITIK???

Dahulu menjadi pertikaian di dalam AUKU dimana ada beberapa pihak yang mempertikaikan untuk membenarkan mahasiswa berpolitik.. jujur saya rasakan dahulu memang tidak salah kepada mahasiswa untuk berpolitik tetapi mesti kena dengan caranya selaku mahasiswa.. hasil desakan yang bertubi-tubi akhirnya seksyen 15 dalam AUKU yang melarang mahasiswa utk berpolitik telah dipinda..



Jelas disini tiada lagi persoalan Mahasiswa tidak boleh berpolitik cuma kita sebagai mahasiswa perlulah berpolitik berpada-pada dan mengikut peraturan untuk tidak politik kepartian di dalam Kampus bagi menghormati universiti sebagai tempat menuntut Ilmu dan bukannya tempat untuk meraih undi...

YANG KECEWANYA! kenapa ada beberapa pihak yang masih berdegil melanggar kebebasan yang telah diberi.. sebelum ini tak dpt nk berpolitik kecoh nak politik sekarang kerajaan dah terbuka beri peluang untuk mahasiswa politik mengikut undang-undang yang digariskan tetapi mereka tetap menlanggarnya.. apakah motif mereka? adakah ini mentaliti mahasiswa yang sebenar?

INI BUKTINYA...



Dua flyers ni tersebar di Kolej Mawar dan beberapa kawasan di dalam UiTM.. kenapa perkara ini boleh terjadi? Saya berharap sangat pihak polis bantuan UiTM boleh memantau perkara ini supaya kegiatan yang melanggar peraturan ini tidak terus berleluasa dan terus mengacau bilaukan lagi keharmonian UiTM yg selama ini kita kecapi..

Tak cukup dengan itu..



Terdapat satu banner yang tergantung di bulatan seksyen 2 sebelum memasuki pintu utama UiTM.. mmg tak salah banner ini digantung luar kawasan UiTM walaupun berdekatan tetapi yang menjadi persoalannya KENAPA PERLU LETAK LOGO UITM??? 

Saya berasa sangat kecewa dengan perkara ini yang telah terang benderang mencabul martabat universiti terutamanya UiTM..

Jujur saya juga terlibat dengan politik tetapi bukan sebagai MACAI yang mereka canangkan tetapi sebagai penganalisis utk mencari alternatif terbaik sebagai sumbangan Mahasiswa bagi membangunkan negara.. bukannya terus memaki menghamun menghina menjatuhkan org lain tetapi menginginkan keamanan dan kemajuan.. cerminlah diri..

Hayati ini...


Sekian saya harap Mahasiswa yang Sejati teruskanlah penilaian dengan bernas dan intektual jangan mudah terpengaruh dengan anasir yang memainkan emosi untuk meraih undi.. jike terus begitu benarlah kata pepatah menang jadi arang kalah jadi abu...

p/s: harap pihak berkuasa UiTM dapat menitik beratkan pengawalan untuk membenteras isu ini.. ='( 

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

0 ulasan: