Mana satu pilihan anda?

9:21 PTG 2 Comments

Rasanya semua orang dah sedia tahu, tak perlulah aku nak promote diri lagi yang secara terang terangan aku menganggotai Siswa4U yang berperanan menjadi sukarelawan mahasiswa yang menyokong Barisan Nasional dalam memenangi PRU ke 13.. tanpa sebarang berselindung dan takut.. kami dengan berani menyatakan hasrat kami dan berpegang kepada misi POLITIK MATANG dalam memperjuangankan hasrat kami...



Jelas muka aku yang bersemangat tu.. hehe.. ok tak yah nak serius sangat.. ini ialah bukti gambar perasmian Sukarelawan Siswa4U secara terang-terangan di seluruh media tak kira tradisional mahu pun sosial.. Kami bukan sahaja bergiat aktif secara fizikal malah secara online.. boleh like dan menziarahi page kami..


Tekan: siswa4u

Persoalannya adakah pertubuhan kami ini hanya wujud pada satu pihak?

Sudah pasti jawapannya TIDAK kerana pihak Pakatan Rakyat sudah lama menwujudkan pertubuhan mahasiswa untuk membantu mereka dalam menarik sokongan rakyat.. jika anda masih ingat nama-nama mahasiswa yang "terkenal" seperti KAMI, GM13, Gabungan Mahasiswa Merdeka (GMM) dan sebagainya.. tapi yang sedihnya pi mai pi mai tang tu orang-orangnya sama sahaja..





Tak perlu diperjelaskan lagi.. sudah banyak berita yang kita dengar mengenai mereka.. sebelum pembubaran parlimen lagi mereka telah giat aktif dalam menarik perhatian rakyat Malaysia.. cuma yang peliknya mereka langsung tidak mengaku ada kaitan dengan parti pembangkang.. walhal kita selaku mahasiswa dapat lihat dengan jelas sekali penglibatan mereka bersama beberapa orang ahli politik pembangkang..



Disebabkan pendekatan yang agak kurang matang sehingga menimbulkan kacau bilau kepada negara.. penerimaan Mahasiswa kepada mereka kini semakin berkurangan.. sehinggakan sebelum ini GM13 yang secara lantangnya bersuara ingin bertanding di Pekan berlawan dengan Dato Najib tak jadi nak hantar calon.. alasannya ingin memberi sokongan kepada PAS di sana? #eh

Tak kisahlah apa yang mereka nak buat.. cuma yang menjadi kemusykilan aku ialah tiba-tiba pula wujud satu pertubuhan baru yang mengunakan nama UiTM di Facebook dan pertubuhan ini juga mula menyampaikan ceramah secara terbuka di seksyen 2.. nama pertubuhan ini ialah Mahasiswa UiTM Sayang Malaysia (MUSMA)


Pada awal aku langsung tiada masalah dengan pertubuhan ini.. aku lihat pendekatannya untuk memberi kesedaran mahasiswa agar turun mengundi sangat bagus.. cuma aku terkejut dengan pendedahan MIDDLE VOICES (sila klik) jujur aku katakan aku terlibat semasa pertembungan berkenaan.. jelas presiden dia membantu rombongan kempen Khalid Samad menyebarkan risalah PAS di pasar malam berkenaan..

Persoalan aku satu sahaja... KENAPA NAK TIPU MAHASISWA UiTM KATA TIDAK TERLIBAT DENGAN MANA-MANA PARTI POLITIK? apa agenda mereka sebenarnya? bukankah jujur itu amalannya lebih mulia.. aku teringat bak kata pepatah Berani Kerana Benar..

Tambahan lagi, aku mendapat berita yang persatuan ini langsung tidak berdaftar dibawah UiTM tetapi kenapa mengunakan nama UiTM sehingga melibatkan kata-kata dari YDP MPP UiTM dan VC UiTM dalam facebook mereka? sedangkan kami Siswa4U langsung tidak terlibat di dalam universiti atas dasar menghormati undang2 di dalam AUKU dan Akta 174(UiTM) untuk tidak berpolitik kepartian dalam universiti bagi menjamin keharmonian kampus. 

Serius aku tak ada masalah untuk dia sokong PAS ke DAP ke atau PKR.. cuma aku tak boleh terima penipuan kepada mahasiswa.. adakah ini teknik nak tarik pengundi mahasiswa atas pagar? adakah ini cara POLITIK MATANG mereka..?

Konklusinya... Buat masa beberapa hari lagi nak PRU13 ni aku rasa dah tak menjadi masalah untuk kita mempunyai parti pilihan kita.. sekarang bukan lagi zaman "undi itu rahsia".. semua orang mempunyai hak untuk memilih mana parti politik yang diingini.. generasi kita kini sudah boleh berfikir secara kritikal untuk menilai antara dua pihak.. cuma janganlah kita menipu jika perjuangan kita itu perjuangan yang benar..

p/s: renung2kan... dan kembali kepada persoalan.. MANA SATU PILIHAN ANDA?

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

2 ulasan:

  1. sejauh mane perjuang Sukarelawan Siswa4U nie dlm menegakkan Islam?

    BalasPadam
  2. nice blog!! keep up the great work:) xx peach

    momomoworld.blogspot.com
    or
    justalittlekitten.blogspot.com.au

    BalasPadam