Penjelasan Ibu dan kawan Nur Amalina Che Bakri.

9:40 PTG 4 Comments

Aku pun taklah nak marah sangat melihat kepada Amalina ni cuma aku consent dengan dia jer.. sebab dia is one of my Idol mse time-time SPM dulu.. so kaji punya kaji.. akhirnya ada juga wartawan yang pergi berjumpa dengan mak dia sendiri untuk menjelaskan perkara ini...

Bacalah..


Nur Amalina didakwa masih jadi pelajar cemerlang di universiti 

JOHOR BAHRU: Pelajar cemerlang Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2005, Nur Amalina Che Bakri terus cemerlang dalam pengajian perubatan di Universiti Edinburgh apabila meraih banyak pengiktirafan universitinya selain beberapa kajiannya diterbitkan dalam jurnal institusi pengajian tinggi di United Kingdom (UK).
Malah pelajar yang mendapat 17A SPM itu, kini menjalani latihan amali di sebuah pusat perubatan terkemuka di UK, dan dijangka menamatkan pengajian pada Mei ini.
Ibunya, Sabariah Hassan berkata, setiap hasil kerja anaknya dipuji pensyarah dan rakan sekelasnya malah Nur Amalina kini sedang bertungkus-lumus menyiapkan sebuah buku perubatan. 

“Oleh itu, isu kegagalan dalam pengajian tidak timbul seperti dakwaan pihak tertentu,” katanya kepada pemberita di sini semalam. 

Beliau memanggil sidang media bagi memberi penjelasan berhubung laporan beberapa blog mendakwa Nur Amalina kini menjalani gaya hidup bebas dan liar selain gagal dalam pengajian dan sudah kembali ke tanah air secara senyap. 

Sabariah berkata, beliau kesal dengan laporan blog itu yang melemparkan pelbagai tohmahan termasuk menyiarkan gambar peribadi anak tunggalnya berusia 23 tahun itu yang kini sedang menamatkan pengajian tahun akhir. 
Beliau yang juga Penolong Kanan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Taman Johor Jaya 2, berkata gambar yang disiarkan blog terbabit dipercayai dicuri dari laman sosial Facebook Nur Amalina. 

“Pakaian yang dipakai Amalina dibeli saya sendiri, manakala gambar terbabit dirakam ketika kami bersama melancong ke Paris untuk bercuti pada Ogos 2009. 

“Sebenarnya, gambar yang disiarkan itu gambar lama yang bersifat peribadi. 
Saya mengenali setiap rakannya yang turut berada dalam gambar itu,” katanya. 

Sabariah berkata, Amalina ada menghubunginya melalui panggilan video ‘Skype’ kelmarin berhubung penyebaran gambarnya yang dituduh seksi itu dalam laman blog. 

“Dia ketawa ketika menceritakan perkara itu kerana sudah lali dengan tohmahan sebegini. Ini bukan kali pertama kejadian seumpama itu berlaku. Mungkin ada orang cemburu dengan kejayaan anak saya selama ini,” katanya. -berita harian..


Tambahan lagi... dari sumber yang aku dapat.. kawan dia yang belajar sama-sama di Landon juga ada memberi penjelasan...

jangan buat tuduhan melulu, saya salah seorang daripada kawan amalina di university and the white guy in the photo is not her boyfriend, he is one of her friends... ibunya selalu datang melawat amalina di UK, at least twice a year, so her mom knows her really well, takde issue yang nak kata dia sosial terlampau,,, she has many friends...dia rapat dengan orang malaysia di edinburgh, dia juga berkawan dengan europeans..in fact she speaks italian fluently... belajar di UK saya tahulah, you need to have a balance life,,you study hard, but you also need to take a break from your studies.. lagi lagi kalau buat medicine.. it's very tough.. gambar yang dia bersama girlfriends dia ice skating tu just after her birthday celebration.. apa salah ke kalau nak keluar ice skating ngan kawan2, ada dia buat maksiat? and gambar dia dengan mat salleh tu, ada gambar seorang lagi kawan di dalam photo yang telah di 'crop' oleh orang yang menyebarkan gambar, seolah olah menampakkan itu hanyalah gambar berdua dia dengan lelaki mat salleh tu,,,even her mom knows him and her mom knows all her friends yang kat dalam gambar2 yang disiarkan tu...salah ke kalau dia nak berkawan dengan mat salleh, i know who she is..she loves fashion, she loves dressing up,,but don't judge people by its cover, she still know her limitations and batasan ok..  amalina memang free hair sebelum dia pindah ke UK lagi, so there is no issue yang dia dah berubah and kejutan budaya...that's all for now..thanks

Apa-apa pun tepuk dada tanyalah iman.. adakah kita sudah cukup sempurna untuk mempertikaikan Iman orang lain.. kita doakanlah yang terbaik untuk beliau.. semoga-semoga dia mendapat hidayah.. Amin...

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

4 ulasan:

  1. mak die blikn bju2 mcm tu??? wooowww....tht's weird...hmmm...klau cara mak amalina didik die cmtu, mmg xbole na kate ape la...itula hasil didikannye...sbb tu la didikan yg BETUL dan berlandaskan AGAMA tu penting utk membentuk personaliti anak...:) skdr memberi pendapat :)

    BalasPadam
  2. Macam tak percaya pun ada mak dea yang belikan baju tuh before dea pergi UK tapi siapa tahu kan. Mungkin betul apa yang mak dea kata, cuma kita jea pandang negatif cepat sangat dgan dea. So pandai-pandai dea lah fikir mana buruk mana tidak. Org pandai IT takkan bodoh agama.

    BalasPadam
  3. salah mak dia sbb galakkan ank dia pakai seksi..

    BalasPadam
  4. Suatu ketika dulu aku pun pernah menjadi remaja juga....kehkehkeh... Asalkan dia masih lagi ingat dengan adat resam kita dan juga masih lagi pandai menjaga maruah diri sudah cukup... Biarkanlah aper org lain nak kata... Hidup hanyer sekali...

    BalasPadam