Mahasiswa USM bunuh diri..!!!

10:56 PG 7 Comments


Baru-baru ni seorang Mahasiswa telah bunuh diri pada waktu tengah hari di Sungai Dua berhampiran USM kampus induk. Kejadian dilaporkan berlaku pada jam 12.45 tengah hari. Mangsa, Tan Chee Boon, merupakan penuntut Tahun 3 dari Pusat Pengajian Sains Fizik. Tan dikatakan telah memohon maaf dengan ahli keluarga serta kawan di Facebook sebelum bernekad untuk terjun membunuh diri. Menurut seorang rakannya, antara sebab dia bunuh diri besar kemungkinan kerana keputusan peperiksaan yang kurang memuaskan... :(

Ini ialah gambar-gambar kejadian bunuh diri....










Kenapa mesti nak bunuh diri...????

Kita tak bolehlah nak sesenang wenang kata apa punca sebenar kematian Tan ni.. tetapi selaku mahasiswa perlulah kita jadikan ini sebagai pengajaran supaya kita berfikiran dengan lebih waras dan mengawal emosi sebagai seorang pelajar.. Ingatlah keputusan itu hanyalah nombor di atas kertas.. diri kita lebih penting daripada keputusan peperiksaan...

Ingatlah orang yang tersayang.. huhu... Sebagai umat Islam jangan sesekali terfikir untuk bunuh diri sebab bunuh diri akan mencabut Iman kita.. maka sia-sialah jadi Muslim sebab akhirnya kita mati dalam kekafiran.. MasyaAllah...!!

sumber: akustressgile

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

7 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  2. salam n tumpang tnye,plajar USM yg bunuh diri die trjun dr bilik die ke tgkat 10 tu?? kawasan desa universiti 2 cmne sekarang, ada berita2 tak elok tak...contohnya ada cerita tmpat 2 haunted ke...

    BalasPadam
  3. emm.. nnt sye akan cuba cari.. hehe... menarik kan kalau tbe2 roh dia ni jadi hantu.. hahaha.. (adush tak baik laa) apa2 pun kita doakan lah dia meninggal dengan aman....

    BalasPadam
  4. kejadian di bukan di kawasan hostel..die sewa kt luar..

    BalasPadam
  5. selidik dulu sebelum tulis...hes our senior...keputusan peperiksaan xmemuaskan...totally wrong...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi saudara ada tak maklumat yg tepat kerana saya tulis kemungkinan melalui sumber yg diberi..

      Padam