FESYEN BERTUDUNG.

12:09 PG 6 Comments

~~SIAPA BILANG GADIS MELAYU TAK MENAWAN~~ 
~~TAK MENARIK HATI~~
~~TIADA MEMIKAT~~
~~KALAULAH MEMANG TAK MUNGKIN AKU TERTARIK~~
~~KALAULAH SUNGGUH TAK MUNGKIN AKU KAN JATUH~~
(LAGU GADIS MELAYU: JAMAL ABDILLAH)


CHANTEK TAK..?? heheeh.. (comel giler I like!!)

Ok point aku hari ni bukan nak bercerita tetang PEREMPUAN.. heheh.. buat dosa jer kalau terlebih fikir di Bulan Ramadhan ni.. hehe.. tapi aku nak bercerita tentang FESYEN TUDUNG yang semakin berkembang maju sekarang ni.....

Macam-macam fesyen dah ada.... daripada 

TUDUNG YUNA..

TUDUNG EKIN

TUDUNG WARDINA

TUDUNG WAHEDA 

TUDUNG SITI NURHALIZA


ALA ALA PENGANTIN KER....

ALA ALA MAK DATIN.. gitu..!!

ALA ALA SERABAI.. hehehe...

ALA ALA VERSI KANAK-KANAK....

ADIK LAKI AKU KENA BULI.. HEHE..

MAHUPUN ALA ALA PONDAN...!!! hehe...

Macam-macam style dan fashion ada kalau aku sebut semua rasanya takkan habis.. hehehe.. (kaitan tudung pondan?? heheh..)

Bagi mereka yang nak mencuba pelbagai style tudung yang baru mahupun baru nak belajar pakai tudung jangan risau.. Korang taip sahaja kat YOU-TUBE.. berlambak orang tunjuk cara-cara memakai tudung.. siap lilit sana lilit sini.. tak faham aku.  ehehe... ni contoh nya....



Tak kisahlah apa cara fesyen tudung pun yang hendak dilakukan.. janji kita menutup aurat seperti yang di syaratkan...

FIRMAN ALLAH TAALA DALAM SURAH AN-NUR AYAT 2

Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram) dan memelihara kehormatan mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka atau saudara-saudara mereka atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam atau hamba-hamba mereka atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya (an-nur 24:31)

Kesimpulannya aku harap FESYEN BERTUDUNG MUSLIMAH ini akan dapat pergi jauh dan berkembang maju menjadi salah satu fesyen identiti di Malaysia.. sekurang-kurangnya kita ada identiti tersendiri dan apabila orang luar negara terutamanya barat melihat wanita Malaysia yang bertudung cantik dan sopan sudah pasti ini akan menjadi tarikan kepada dunia...

Sekaligus mungkin akan berjaya mendapatkan pengaruh yang lebih meluas untuk melebarkan Syariat Islam... CUMA NASIHAT AKU.. FESYEN PUN FESYEN JUGA CUMA KITA KENA BERPADA-PADA SUPAYA TIDAK MELAMPAUI BATAS SEHINGGA MELANGGAR SYARIAT ISLAM.. 

ALLAH TAALA MENYURUH KITA MENUTUP AURAT DAN TIDAK MELARANG KITA BERFESYEN... JADI TUTUPLAH AURAT TAK KIRA CARA BAGAIMANA PUN..(nak pakai karpet tutup rambut pun boleh.. hehe..)

p/s: aku dapat idea nak tulis pasal tudung ni apabila kawan sekerja aku dok tengok cara pakai tudung masa kerja.. katanya nak cari fesyen raya.. apa2 laa... biasalah PEREMPUAN.. hehehe...

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

6 ulasan:

  1. kesian adik fariz tu..hehe ingatkan perempuan kot!

    kita pun dh klik iklan =)

    BalasPadam
  2. tq fm.. kitakan mmg ske buli adik.. hehehe... dia yg gedik nak cbe pakai laa.. kita tukang tgkp gmbr jer.. wahaha...

    BalasPadam
  3. kenapa ann?? ko ingat aku nak ajar cara pakai tudung ker?? wahaha.. tye laa miss you-tube.. huhuh....

    BalasPadam