KARI AYAM.

12:29 PG 9 Comments


EMMM... SEDAP YER....!!!! siapa yang tak terliur melihat kari ayam yang sesedap ini.. OH TERGUGAT KEIMANAN KITA KETIKA PERPUASA... hehe...

Begini sebenarnya kisahnya.. pada pagi sebelum aku pergi kerja ibu kesayangan aku tanya kami..


Kami ramai-ramai adik-beradik bersepakat nak makan KARI AYAM....!!!! sebab kari ayam masakan ibu kami tersangat laa sedap tiada tandingan(kecuali kari RESTORAN PELITA kat penang jer.. hehehe.. gurau jer..)

Maka sepanjang aku pergi kerja aku asyik terbayang-bayangkan KARI AYAM yang bakal dimasak oleh mak aku masa berbuka nanti... 


Tak senang aku buat kerja... hehehe..(jangan fikir lebih2 kang makruh..hehehe)...

YANG PENTING... aku dah siap canang kat rakan-rakan sekerja.. cakap...

"HARI INI IBU SAYA MASAK KARI AYAM UNTUK BERBUKA.. MESTI BEST..!!"

Aku cakap macam ini sebab mereka ajak aku berbuka bersama... malahan sebelum datang kerja pun aku dah dapat telefon dari kawan aku yang ajak aku berbuka kat luar..(telefon dari minah haziq mirza..hehe) tapi aku tolak kata aku tak ada duit.. memang tak ada duit pun sebab belum masuk gaji.. duit banyak dah habis shopping kat Rantau Panjang.. hehee... Tapi agenda disebaliknya ialah aku nak berbuka KARI AYAM.. wahahahaha.....

BOS AKU PUN SATU HAL..!!! bila dah nak pukul 5.00 time orang dah malas nak buat kerja nak balik rumah pergi berbukalah baru dia nak buka kuota kerja aku...(kiranya inilah time nak balun kerja sebab kerja dah nak senang) 

MAKA dengan rasa bersalah dalam pukul 6.00 aku blaa laa balik rumah.. walaupun rakan-rakan sekerja yang lain tengah sibuk bulun habis kerja dapatkan respondent sebab time ni laaa untung dah open kuotakan.. tapi aku pula TERGESA-GESA NAK BALIK RUMAH SEBAB NAK MAKAN KARI AYAM..!!!! 

OH TIDAK...!!
KARI AYAM IS MORE IMPORTANT THEN MONEY..!!!


Aku tak lah balik kerja naik basikal macam ni... sekarang dah moden balik naik LRT.. hehehe.... maka dengan hasil bersusah payah aku pun tiba ke rumah dalam pukul 7.00 malam.. KIRANYA SEMPATLAH NAK BERBUKA NI... hehehehe....

SEBAIK SAHAJA SAMPAI RUMAH AKU PUN BUKA TUDUNG SALJI..!!! (dengan harapan melihat keenakkan kari ayam)

SEKALI....!!!


KARI TELUR....!!

ADAKAH INI SATU GURAUAN????? 

Lepas tu aku tanya ibu aku.. mana kari ayam.. then dengan selamba mak aku jawab....

"ADA BEZA KE KARI AYAM DENGAN KARI TELUR AYAM??"



RUPA-RUPANYA IBU AKU TAK SEMPAT NAK MASAK KARI AYAM SEBAB ADA HAL YANG TAK DAPAT DI ELAKKAN.. (dia kata tertidur petang..hehehe)

RUPANYA TELUR AYAM TU TAK SEMPAT NAK MENETAS LAGI IBU AKU DAH MASAK.. wahahaha..... BY THE WAY KARI MAK AKU TETAP POWER..!!! hehehe... 

BAK KATA ADIK AKU SI FIRHAD....

"KARI IBU NI BUKAN LAGI POWER TAPI DAH SUPER..!!!" 

ITULAH LAWAK DI BULAN RAMADHAN.... tapi aku tetap suka.. dua kali tambah gak.. hehe.. telur pun telur laa...... TQ IBU LOVE U SO MUCH..!!

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

9 ulasan:

  1. AKU BACA SENDIRI PUN TERGELAK.. hehehe...

    BalasPadam
  2. kalau dah namanya kari, tak kisah ayam ke telur memang superb ! bila nak ajak aku berbuka makan masakan mak kau? hihihi

    BalasPadam
  3. FM tu laaa... kalau mak aku masak telur mata pon sedap.. hehehe

    BalasPadam
  4. tu laa pasal.. nasib baik masih kari.. kalau sup telur.. hehehe.. laa akim dtg laa.. sgt dijemput.. hehehe...

    BalasPadam
  5. when the menu called CURRY,then its GREAT!!!NO MATTER WHAT CURRY IT IS!!*CURRY LOVER*

    BalasPadam
  6. hehehe klaka. well kari telur pon sedap rite.

    BalasPadam
  7. Mula2 nmpak kari ayam ni dkt google image. Ingt dapat la resepi nk buat tp tertipu jugakkk. Haha. Btw, kari aym tu mmg nmpk sedap sgt k. Hihi :)

    BalasPadam