Tentang Kopi

8:37 PG 0 Comments

SYABAS...!!!!! Itulah ungkapan hikmah yang aku boleh kata kepada sahabat-sahabat aku dari jurusan Periklanan, Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media.. hehehe.. mereka ni kira macam senior aku laa gak.. tapi bagi aku semua kawan-kawan walaupun jujur tak kenal.. hahaha...

Tapi aku tetap bangga gak dengan hasil kerja mereka ni.. dengan mempromosikan produk KOPI-O .. mereka berjaya membuat sebuah drama iklan yang ada 5 episod yang bagi aku sangat menarik...

SAKSIKANLAH......







SUKA SANGAT LAKONAN BEDAH..!!! HAHAAHAH......

Ok benda yang wajar dipuji....

1) Gambar dalam drama ni sangat cantik.. pandai cari angle yang menarik plus dengan mengunakan kualiti gambar HD buat kan cerita ni nampak sangat MELATOPSSS... hahaha...
2) Lakonan serius mantap.. especially BEDAH.. oh pandai sangat berlakon.. suka sangat ekspresi muka Bedah dan Awang.. haha.. keep it up..!!
3) Aku paling suka babak yang ada lagu Adele, Set fire to the rain.. oh part Bedah sedih berlatar belakangkan matahari tu is the best scene.. serius cantik... ARTISTIK..!!
4) Pengunaan lagu dalam cerita ni pun sangat bersesuai.. GREAT..!!

Tapi biasalah semua benda tidak sempurna.. kitakan manusia biasa.... jadi adalah juga beberapa kekurangan yang aku nak tegur dan mungkin boleh dijadikan panduan buat masa hadapan.. (aku pun bukan bagus sangat.. cuma biasalah teguran untuk membina)

1) Aku rasa ada beberapa element cerita pengulangan.. jadi agak sedikit bosanlah disitu.. hehehe... tapi ok jer.. cuma kalau boleh kurangkan sikit element pengurangan tu lebih baik kot.. hehehe...
2) Lakonan Tuah.. emm... agak merapu sedikit disitu.. especially part main belon tiba2... daaa... hahaha.. tapi aku rasa he try to make humor.. so i accept it.. haha... layan jer laa....
3) Ending cerita macam tiba-tiba jer Bedah jatuh cinta dengan Tuah.. hahaha... ok lawak.. kalau boleh baiki sikit ending lagi best kot.. tapi aku faham ni sebuah iklan bukan filem.. cuma orang akan tertanya-tanya kenapa mesti Tuah??? erkkkk... dah lah pakai G-Shock.. :-P

Apa-apa pun aku tetap suka cerita ni... tak menyesal tengok.. ada bakat dan sangat hebat... TAHNIAH...!!  

SECARA RASMINYA AKU BAGI 4 BINTANG...!!!!!!!!! YEAH.......!!!!!!!!!!

p/s: ada inspirasi nak buat short film gak laa.. hehe.. spe nak jadi pelakon aku???

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

0 ulasan: