FACEBOOK's stats.

7:07 PG 4 Comments


Dalam era dunia tanpa sempadan kini.. sudah ramai mengunakan internet terutamanya Facebook dalam berinteraksi antara satu sama yang lain.. tak kiralah di dalam negara mahupun peringkat antarabangsa.. media baru yang dikenali sebagai sosial media ini tetap menjadi pilihan semua untuk berinteraksi malahan siap ada lagi pengunaanya yang memiliki lebih daripada satu akaun.. hehe.. bukan aku.. kepada yang rasa diri dia hot jelah. hehe...

Pengunaan Facebook seakan-akan telah menjadi wajib kepada semua sehinggakan siapa yang tiada Facebook boleh dianggap sebagai Anti-sosial.. hehe.. tapi personally aku tak setuju kepada siapa yang tiada Facebook dianggap anti sosial malahan aku respect kepada siapa yang boleh hidup tanpa Facebook berbanding aku yang memang tak boleh berhenti nak mengadap Facebook.. hehe

Facebook yang dicipta oleh MARK ZUCKERBERG memang telah mencipta satu fenomena yang hebat di seantero dunia....


PERSOALANNYA??? berapakah statistik penguna Facebook yang degembar-gemburkan banyak giler tu..?????

UNTUK PENGETAHUAN SEMUA....

disini terdapat beberapa info mengenai latar belakang penguna Facebook.. sorry tak pandai laa nak translate melayu.. hehee...(actually malas..)

purata seorang pasti akan ada 130 kawan.. hehe.. aku dah seribu.. over laa plak..!! hehe...

habiskan 700 billion minit setiap bulan kat facebook..!!! (what the kerk!! that is the ugly true!! )






70% is not American.. oh yeker.. hehe..(kuasa Amerika dlm FB hanya 30% hehe..)


makin membesar jaringan Facebook.. huhu~~




sekarangkan semua handphone dah canggih lain laa aku masih lagi pakai nokia cikai.. hehe..


Berapa ramai pula pengguna Facebook di Malaysia..???

Lihat peta ini...

11,300,740 orang...!!

Rangking 10 negara paling ramai penguna Facebook pula???

Rasanya Malaysia tak jauh dengan ranking nombor 10?? hehe...(rasa2 jer laaa)

Top ten negara paling cepat meningkat penguna Facebook pula apa..???


Suka aku baca-baca statistik ni.. dulu masa zaman sekolah aku memang fail bab ni.. hehe.. tapi kalau main-main peratusan aku suka.. lagi-lagi kalau stats blog aku ni.. hehe.. sahari tak tengok tak sah.. betapa obsess yer aku melihat statistik.. hehehe...

Jadi itu sahajalah sessi aku berkongsi ilmu.. kalau korang nak tengok perubahan mengenai statistik dalam Facebook ni korang boleh pergi ke checkfacebook.com dan kalau nak tahu maklumat mengenai Facebook di sini www.facebook.com

OK SELAMAT MENCUBA... eh jangan lupa share laa kat facebook korang.. hehehe....

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

4 ulasan:

  1. ko mmg zira.. ANTI SOSIAL... hehehe....

    BalasPadam
  2. hebat kuasa fb ni. saya pun tak blh tolak godaan nak update status. plg lama tak update pun 2 hari.

    BalasPadam