Hoi Budak Kecik..!!

9:34 PG 2 Comments




Rasanya dah lama aku tak pergi ke PETROSAINS kat Suria KLCC... ingat lagi kali terakhir aku pergi  ialah ketika rombongan sekolah rendah.. hehe.. dah lama betul nak masuk berbelas tahun... Jadi tadi semasa aku jalan-jalan dengan kawan aku dari Johor terdetiklah hati aku nak ajak dia masuk PERTOSAINS ni...

Mula-mula masa nak masuk aku tak cukup duit CASH.. walaupun seorang dewasa kena bayar RM15 jer tapi aku ada RM5 jer.. hehehe... jadi dengan muka selamba aku tanya kaunter bayaran...

BOLEH PAKAI DEBIT CARD TAK???? 

Dia gelakkan aku..???? hehe... aku rasa kalau aku jadi cashier pon gelak juga.. lepas tu dia jawab tak boleh.. lepas tu aku tanya laa ATM paling dekat kat mana.. dia kata terus jer.. nasib baik dekat.. hehe...

Kemudian mula laaa.. 

PENGEMBARAAN KAMI KE PETROSAINS..!!

Memang MENAKJUBKAN... hehehe... sangat best macam-macam game kami jumpa sampai tak sedar 3 jam kami bermain-main di situ... antaranya.....

Asal tangkap tak dapat2 ni...??? hehe....

tangan aku ada kuasa GOKU..!! kame kame haa??
hehe.....

macam kenal jer orang kerdil ni.. hehe
asal gemok..!! OMA..!!!

Ni kucing aku... oh kiddy kiddy... comey tak???
hehehe....

Rama-rama suka bayang-bayang aku.. hehe...
VERY NICE..!!!!

Tetapi disepanjang keriangan aku dan kawan aku bermain disini tiba-tiba terbantut kerana seorang budak kecil... ARRGG GERAM GILER..!!!

Begini kisahnya....

Aku terjumpa satu alatan musik yang aku sangat suka iaitu HARP.. 


Tapi yang uniknya kat Petrosains alatan musik ini tidak bertali... Wah sangat teruja..!! Maka aku pun pergilah ke alatan musik tu dan nak cuba laa main..(tengah berangan mainkan lagu ni walaupun bunyi aku buat hancur.. hehehe)

Tiba-tiba datang seorang budak perempuan kecil kat aku dan dengan lantang dan kurang ajarnya dia cakap....

"HOI PERGI SANALAH BUDAK KECIL
AKU NAIK MAIN..!!!"


Aku terus ke tepi bagi dia main.. yelah budak kecik kan.. tapi lepas bagi dia aku terfikir... EH DIA KATA AKU BUDAK KECIK.. SEDANGKAN AKU 80 KALI GANDA LEBIH BESAR DARI DIA... HISH..!! KURANG AJAR BETUL BUDAK NI.... 

Tapi aku nak marah pun tak boleh sebab anak orangkan... maka sabar jerlaa... aku pergi main benda lain.. lepas tu dia nak jugak main benda yang aku main... EITT!! budak ni nak kena belasah ker... yang dia cemburu sangat dengan aku kenapa?????

Nasib baik tak lama kemudian sebelum aku mengamuk (hehe.. sabar jer laaa...) mak dia datang dan mak dia marah dia.. kenapa asyik nak kacau orang main.. pergilah main benda orang tak main... 

fuhhh... lega hati aku.. kalau tak dah lama budak tu aku selekeh... hehehe...

Aku tahulah Petrosains ni sebenarnya banyak untuk budak-budak tapi kenapa laa budak tu cemburu sangat dengan aku.. hehehe.. PELIKSSS!! dah laa panggil aku budak kecik.. sabar jelahh.....

APA-APA PUN TODAY IS VERY FUN IN PETROSAINS WITH MY FRIENDS FROM JOHOR.. siapa nak datang KL lagi bagilah tahu boleh hang out gan aku kita pergi Petrosains lagi.. hehe.. sumpah tak puas...

NI ada dua poskad aku mengediks kat sana.. hehee.. terima kasih PETROSAINS...!!!!

aku jelir lidah tapi tak nampak sangat.. hehehe

yang ni aku siap menangis lagi.. cuma air mata tak kelihatan.. hehe
(sah-sah menipu...)

p/s: I love science but i hate to enter science.. hehehe.. not my course.. sorry....

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

2 ulasan: