PAK ARAB YANG DERMAWAN TAPI.....

6:19 PG 2 Comments


Alkisahnya....

Semalam aku pergi ke Mid Valley lepak dengan kawan-kawan MRSM aku dulu.. Oh dah lama tak jumpa mereka dah dekat 3 tahun... best sangat bila bertemu kembali.. especially kawan aku yang belajar kat Mesir.. bukan boleh selalu jumpa kan?? hehehe...

Nak diringkaskan cerita setelah penat lelah kami membaling bola bowling.. hehehe... kami pun nak pergilah LUNCH pada pukul 4 petang..??? hehehe... lapar perut aku dibuatnya...

Setelah penat aku mencari kedai makan yang sesuai akhirnya aku putuskan untuk makan di KFC.. aku yang kena tentukan sebab mereka semua nak pergi sembahyang Zohor..(dah nak abis waktu dah.. hehe.. aku awal2 lagi dah solat.. teruk betul..!!)

Sebaik sahaja aku sampai kat KFC aku pun coplah tempat duduk untuk mereka... cantik punya tempat duduk... kemudian aku pun menunggulah mereka bersembahyang.. lama betul..!!!

Kat sebelah aku ada seorang Pak Arab dengan keluarga mereka yang tengah meratah ayam KFC.. aku pandang saje2 jer kat Pak Arab tu.. mula-mula muka dia bengis GILA... kemudian bila aku senyum manis kat dia, dia pun senyum balik... hehehe.. suka aku...

Tiba-tiba Isteri Pak Arab tu hulur RM1 kepada pelayan KFC.. mungkin dia nak bagi tips kot.. pelayan KFC tu tolak.. tapi isteri dia paksa-paksa juga.. tapi pelayan tu tetap tolak... (OH ruginya.. walapun RM1 jer.. kalau aku amik jer.. hehehe...)

Kemudian... Pak Arab tu pula dalam masa yang sama ambil sesuatu kat plastik beg..... dia ambil...


Terkejut BEROK aku dibuatnya... Eh dia ni Islam ke tak? Tengok isteri dia pakai tudung punyalah cantik tiba-tiba dia boleh pula keluarkan Tin Arak siap ada promotion lagi... hehehe...

Aku pun Jeling-jeling jer laa.. sebab pelikkan... 

TIBA-TIBA
 (berapa banyak tiba-tiba daaa)



Dia hulur satu gelas kat aku...!! WHAT THE KERK...!!!! aku pun dengan sopan membalas.. "Never mind, thank you..!" tapi dia still menghulur macam paksa.. tapi aku tolak dengan polite.. sama macam pelayan KFC yang tolak tips tadi.. hehehe...

Kemudian dia pun minum depan aku dengan selambanya.. OH tidak.. kalau dia betul-betul Islam biarlah dia jawab dengan Allah.. tak tahu aku nak kata apa... huhu~~

Konklusinya.. Pak Arab tu memang sangat DERMAWAN.. hehehe... tapi sayang MINUM ARAK.. siap ajak aku lagi.. adush...!!!

p/s: best sangat ker minum arak tu??? hayoo...!!!

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

2 ulasan: